Enklere bankhverdag i nettbanken

Enklere bankhverdag i nettbanken

Nettbanken gir deg tilgang til praktiske selvbetjente løsninger som gjør det enklere å håndtere bedriftens økonomi. Effektiviser daglig økonomistyring med verktøyene som er tilgjengelige for alle typer bedrifter.

Nyhet!

Illustrasjon som viser en person sentrert med symboler som representerer kontaktmetoder: telefon, lokasjon, e-post og taleboble.

Oppdater kontaktinformasjon

Viktig for daglig leder: Nå kan du oppdatere bedriftens kontaktinformasjon i nettbanken under 'Administrasjon > Bedriftens kontaktinformasjon', slik at du ikke går glipp av viktig informasjon fra oss.
Bilde av Eika Bedrift forside og bakside av kortet

Søk om Eika Bedrift i nettbanken

Nå kan du enkelt søke om firmakort direkte i bedriftens nettbank. Eika Bedrift er et fleksibelt kredittkort med bedriftsansvar som kan gi deg og dine ansatte handlefrihet og full kontroll over utgiftene. Søknaden finner du under Kort i hovedmenyen.

Ofte stilte spørsmål

Nettbank Bedrift

Hånd med mobil, eika-logo på mobilen

Bruk Eika Mobilbank for din bedrift

Har du mobilbankappen som privatkunde, kan du nå bruke den samme appen for bedriften din!

Gå til Profil og innstillinger Bytt avtale for å komme i gang.

Søk opp Eika mobilbank der du laster ned apper om du ikke har den enda.

Dette kan du gjøre i nettbanken

Nettbanken tilbyr flere nyttige funksjoner som forenkler din bankhverdag. Her er et utvalg av hva du kan gjøre:
  • AvtaleGiro Automatisk betaling av faktura i nettbanken. AvtaleGiro kan opprettes og administreres av en administrator for bedriften.
  • Brukeradministrasjon Selvbetjent brukeradministrasjon der administrator kan opprette helt nye brukere, endre kontorettigheter og roller på eksisterende brukere, samt slette brukere.
  • Likviditetsoversikt Gir deg ett overblikk over forventede innbetalinger og utbetalinger i valgt periode.
  • Kontoopprettelse Administrator kan opprette nye konti for bedriften i nettbanken.
  • Hovedavtale/underavtaler Mulighet til å knytte flere bedrifter som underavtaler til hovedavtalen. Alle konti og brukere samles og administreres fra hovedavtalen. Passer for regnskapskontorer eller der det er behov for å arbeide med flere bedrifter uten å bytte mellom avtalene.
  • Kontogrupper Brukere kan lage egne grupperinger av konti som finnes i avtalen og bruke grupperingen flere steder i nettbanken. Passer for kunder med mange konti i samme

Se hvordan du bruker nettbanken